سلام !
ورود
یا
ثبت نام
صفحه اصلیقوانین سایتراهنما

نمایشگاه کسب و کار آنلاین

جستجو

فروشگاه ها

سازمان ها

کارخانه ها و مراکز تولیدی

شرکت ها و موسسات

برچسب ها
خودرو - گردشگری - کتاب - موفقیت - کسب و کار - کسب وکار - کار - کربوهیدرات - ایده - خوش بینی - سحرخیزی - حافظه - خاطرات قدیمی - ساعت کاری - خودرو ایرانی - نور موبایل - موسیقی - آهنگ غمگین - شکستن انگشت - قولنج انگشتان - افراد کسالت آور - مکان های دیدنی - کاهش وزن - تغذیه سالم - تخم مرغ - آگهی استخدام - سینما - ازدواج - سیستم ایمنی - تاریخ و تمدن - منچستر - جهانگردی - مغز - ویلیام شکسپیر - مکزیکوسیتی - اصفهان - بیل گیتس - رشد قد - اشتغال - سردرد - نان - فیلم فروشنده - سلامتی - رژیم - استخدام - رزومه - مهدي اخوان ثالث - لامبورگینی - موس - تلفن هوشمند ، - علم فیزیک - زندگینامه حافظ - زنجبیل - میگرن - مناظر دیدنی - تغذیه - ضد سرطان - مواد غذایی - کاهش حافظه - فراموشی - دهان‌شویه - کودکان - کم خونی - سرما خوردگی - محمد اقبال لاهوری - چین - سلامت بدن - آنتی اکسیدان - چای - قهوه - کافئین - صبحانه - آمنیوسنتز - نارضایتی افراد - نویسندگی - درمان ورم معده - تمشک - توت فرنگی - سیب - فیبر - کدو تنبل - لوبیا - نخود - برنامه‌ریزی - انرژی - برنامه غذایی - ذخیره انرژی - ریکاوری - میان وعده - وعده بعد از تمرین - اپلیکیشن موبایل - انسولین - پروتئین - چربی - قند - مواد قندی - آندره ژید - اضطراب - والدین - مسری - بابا طاهر همدانی - مدیریت زمان - مهارت - سرطان - کلسترول - مسمومیت - آب - چربی سوزی - رژیم آب - درمان خانگی - کالری - لیمو - لیمو شیرین - میوه - ویتامین سی - لامپ - استرالیا - انگیزه - بهره‌وری - هدف - استرس - غذا خوردن احساسی - رژیم غذایی - روزه - سم زدایی - گوارش - آبسه دندانی - دندان درد - آبسه - زکریای رازی - نوشیدنی - هات چاکلت - هات کاکائو - نویسندگان مشهور - ادبیات - نویسندگان معروف - سیتروئن - اعتماد به نفس - عزت نفس - افزایش قد - بلوغ - رشد - ژنتیک - قد - افسردگی - تشک هوشمند - فلامینگوها - گردش خون - قلب - سرخرگ - مویرگ - خواب - افزایش وزن - امگا۳ - پروبیوتیک - سلامت روحی - فولات - منیزیم - ویتامین B12 - ویتامین D - جاذبه - درد کمر - دیسک کمر - سیاتیک - میز وارونه - استخر - شنا - شیاف - عفونت - عفونت قارچی - قارچ - سفر - شهرهای جهان - کالری منفی - کرفس - رودکی - حیوانات - آفریقا - مناطق حفاظت شده - لباس سنتی - زنان ایرانی - آمینو اسید - رشد عضله - ساخت عضله - عضله سازی - پیاز - جایگزین - رزماری - ریحان - سدیم - سیر - فلفل - نمک - بی حوصلگی - هدفون - زبان بدن - کارفرما - مصاحبه - مازیچال - روستای ییلاقی - روستای مازیچال - دوران بارداری - تغذیه در دوران بارداری - شلیل - تمرین - سرگرمی - مفرح - ورزش - آسیب دیدگی - دو - دویدن - زانو - کفش - تفکیک - تفکیک عضلات - چربی شکم - شش تکه - شکم - شکم شش تکه - عضلات مرکزی - آزمایش - اسکن دگزا - تست - تست کالیپر پوست - تناسب اندام - شهمیرزاد - گردشگردی ایران - کویر سبز - تاریخ، مثنوی، شعر، جامی، هفت اورنگ، دشتی، لیلی و مجنون - پورشه پانامرا - خودرو لوکس - اسپرت - سدان - گوشی موبایل - آنتن دهی موبایل - بهترین آنتن دهی - جلوگیری از آسیب - درد - کمر - کمر درد - مصدومیت - زمان مناسب - ساعت - شب - صبح - ظهر - استخوان - پرتاب نیزه - عضله - مفصل - انیس الدوله - پنیر - حافظه بد - خاویار - خستگی - شیر - گوشت - آنتن هوشمند - برترین سلاح - تک تیرانداز - مسلسل - خیار - گوجه فرنگی - وعده غذایی - زیره - تقویت - زینک - سلامت - عوارض جانبی - مکمل - کازئین - وی - ساعات کاری - نامه‌ی توجیهی - CV - کم خوابی - کلاه هوشمند - تمرین مقاومتی - چراغ هوشمند - مصرف نمک - پاپ کورن - آنتی اکسیدان ها - دوش هوشمند - سنگ کلیه - صبحانه سالم - بازیگران هالیوود - سینمای جهان - سینمای هالیوود - چای سبز - بازاریابی - برندینگ - طراحی لوگو - لوگو - زندگینامه هگل - منبع - گیاه خواران - شیر دادن - نکات رژیمی - ساحل - بهترین سواحل دنیا - ریزش مو - مقابله با ریزش مو - بانداژ هوشمند - حسگر - احمد شاملو - پیشگیری از موخوره - تصور اشتباه - زندگی موفق - عشق - کبد چرب - بیماری نادر - روغن زیتون - تفلیس - شهر چشمه آب گرم - برند - طراحی برند - زندگینامه بقراط - کُره دایسون - بلوتوث - مغز انسان - رشد مژه - داروی خانگی - درمان موهای خشک - هوس غذایی - جهان - عجایب جهان - تفکر خلاقانه - نبوغ - هوش - کلیم کاشانی - سوخت و ساز بدن - چربی پهلوها - آب کردن چربی پهلوها - نشستن بیش از حد - پرکاری تیروئید - پولدار - درون گرایی - موفقیت مالی - واقعیت جهان - جهان پیکسلی - ذهن - دنیای وهمی - سرمایه‌گذاری - شهرهای دنیا - سوپ کلم - شیر سویا - درمان طبیعی - درد عضلانی - سلامت گردشگر - تازه عروس - مادر شوهر - رابطه و ازدواج - سبک زندگی - تجارت الکترونیک - اینترنت - کامپیوتر - پسورد - فراموش کردن پس ورد - نوشابه - گردو - روغن گردو - مو - کنترل ریزش مو - هتل - سنندج - دریاچه مارمیشو - موهای وز - بدل کاری - تام کروز - زیباترین آبشارهای جهان - آبشارهای جهان - زیباترین آبشارها - تغیر در زندگی - مقدار نیاز آب - آهن - آهن در بدن - شبانه روز - سرطان سینه - آرایش عروس - عروس - روز عروسی - آرایش - عطر - عطر زدن - ابرو - ابرو پرپشت - رژلب - لب - رژ - سماجت - سمج - موانع - مشکلات - موانع و مشکلات - رویا - تجسم رویا - آرزو - درس خواندن - مدرک دانشگاهی - دوری از گوشی - موبایل - رقابت کاری - رقابت - تعطیلات آخر هفته - تعطیلات کاری - هوش هیجانی - تجارت آنلاین - افزایش فروش - جذب مشتری - پتاسیم - پیاده روی - دوش گرفتن - آب سرد - پروین اعتصامی - رخشنده اعتصامی - عادت‌های مخرب - ثروت - عادات میلیونرها - هنر، تشعیر، آشنایی با تشعیر، تزهیب، نقاشی ایرانی - حقوق - دست‌مزد - شغل - رشد ناخن - پوست - شستشوی صورت - کلسیم - ویتامین دی - کرج - مکان های دیدنی کرج - زیبایی های کرج - استان البرز - جاده چالوس - تاریخ - وحشی بافقی - تحصیلات دانشگاهی - مطالعه کارآمد - موفقیت تحصیلی - آریو برزن - دیفیوزر - سشوار - موهای مجعد - بوی بد دهان - صائب تبریزی - کانورتیبل - مرسدس بنز - جهانگردی ، تفریح ، ترن هوایی - رشد فردی - زنان - مصرف هله هوله - پیلاتس - تکنیک - تمرینات - هنر تجسمی - آکنه - جای جوش - ماست - پوست میوه - منبع غذایی - ویتامین E - ایستگاه بین المللی فضا - ناسا - فناوری - مد و زیبایی - مژه - ناخن - زیبایی - شکنندگی - بیماری - ام اس - علائم - پیشگیری از سرطان - بسکتبال - بدنسازی - هنر، خوشنویسی، خطاطی، کالیگرافی، تایپوگرافی، نقاشیخط، حروف نگاری - کودکان، پزشکی، سلامت، تومور مغزی - مراکز خرید - مرکز خرید - پراگ - شکم صاف - OCD - وسواس عملی - وسواس فکری - آراستن مو - سریال اتفاقات عجیب - معرفی لپ تاپ ، - لپ تاپ دانشجویی - دیجیتال - علی معلم - جشنواره کن - کره - گردن درد - حفظ انگیزه - باشگاه - کلاس های گروهی - یادگیری - طبیعت گردی - مدو زیبایی - رنگ پوست - رنگ مو - آب هویج - آب گیلاس ترش - ورزشکاران - موز - آزادکار - فریلنسر - مذاکره - مشتری - نیروی کار - رشد ابرو - گوشی - ال جی - ویژگی های ال جی - روستا - هلند - غذا - شور - شکر - شکر سفید - شکر قهوه ای - درمان - هیدراتاسیون - نوشیدن مایعات - قرص ضد بارداری - سیستم عامل - لینوکس - LINUX GNU - LINUX - بافت مو - بافت فرانسوی - یک روز خوب - گرادینت لایه ای - لاک - شمال امریکا - شگفتی های طبیعت - امریکا - تمرکز - اپل - آیفون 7 - کنفرانس اپل - ایرانگردی - تالاب - رژیم غذایی سالم - جمشید مشایخی - سینمای ایران - کاردیو - انواع شیر - تصمیم‌گیری - تفکر انتقادی - سخنرانی - نگارش - کلاس یوگا - مشاغل - ربات - هوش مصنوعی - تکنولوژی های آینده - پل استر - جشنواره مرواید خلیج فارس - جزیره کیش - کراتین - نفخ شکم - سوپ خنک - راه‌اندازی کسب‌وکار - کارآفرین - وب - دانش و فناوری - شرکت برتر - تقویت حافظه - گیاه خواری - لیپوساکشن - سفرهای تابستانی - سفر به لندن - ایرلاین - گجت پوشیدنی - الکترونیکی - سامسونگ - آموزش - تدریس - کلاس درس - استعداد - رضایت شغلی - تغذیه نامناسب - پومودورو - تنبلی فکری - سوگیری‌های شناختی - تقویت انرژی - آثار هنری - حراج هنری - فرصت‌های شغلی - یادگیری زبان خارجی - تکنولوژی - ابداع اینترنت - وینت سرف - رابرت کان - زیورآلات - مربی - مشورت - کلیسا - معبد - زندگی بیهوده - وقت تلف کردن - نگاره های چهل ستون - بوم نقاشی صفویه - عالی قاپو - سیارات - فضا - فراخورشیدی - نجوم - بازار بورس - زندگی کارمندی - مصاحبه کاری - رزومه‌نویسی - ویژگی‌های رفتاری - خوشحالی - شادی - به خاطر سپردن - خودشناسی - مثبت‌اندیشی - آرامش - فشار کاری - اعتماد - فرهنگ سازمانی - علایق واقعی - مسیر زندگی - اعتماد به نفس کاذب - کارمند - ذهن قدرتمند - مثبت اندیشی - فرسودگی شغلی - دانش‌آموز - استوری کورپس - شغل ایده‌آل - پیاده‌روی - قدرت مغز - رمان - دیابت - قند خون - آلزایمر - زوال عقل - رهبران بزرگ - مدیریت - سلامتی در محل کار - کاهش اثرات نشستن مداوم - ویتامین - تربیت فرزند - مدیریت مالی خانواده - ازدواج های تلگرامی - تلگرام - از دست دادن حافظه - سریال شهرزاد - شهرزاد - تامس نیگل - فلسفه - درس بازاریابی - کتاب هری پاتر - پول - برتولت برشت - پزشکی - زعفران - اسپانیا - آبشار راین - کرمان - فرید سجادی حسینی - اصغر فرهادی - مربا - ژله - هک - هکر - Hack - Hacker - امنیت تلفن هوشمند - اپلیکیشن - آنتی ویروس - جذبه - شخصیت - کاریزما - فشارخون بالا - موفقیت شغلی - شبکه های اجتماعی - هندوستان - Memory - تسکین درد - ماساژ درمانی - کارآفرینی - تلاش - گزارش‌نویسی - آینده - علم - اتومبیل های خودران - فرانسه - تابستان - تبلیغات - بهترین شهر - پوشاک - پوما - کارافرینان تبریزی - ضعف بدن - بیهوش شدن - سنکوپ کردن - دریفت - اسپیکر - زندگی در فضا - آفتاب سوختگی - فضانوردی - زمانبندی - سبک رهبری - دورکاری - کار در خانه - روان‌شناسی - پروپوزال - دیدنی های جهان - هتل, هواپیما - صنعت هتلداری - لوازم سفر - نکات سفر - صنعت گردشگری - دوبی - امارات - شهر زیرزمینی - رنگ آسمان - آبی - فرودگاه - ژاپن - بهبود عملکرد - یوگا - قرص خواب - ملاتونین - اپرا وینفری - بتنی فرانکل - جسیکا سیمپسون - جنیفر آنیستون - جنیفر لوپز - زنان موفق - سارا جسیکا پارکر - مریل استریپ - معرفی افراد موفق - معرفی زنان موفق - کایرا سدویک - کریس جنر - گوئن استفانی - فواید میوه - برنزه - خواب, مطالب آرايشي - درمان آکنه - درمان اسکارآکنه - درمان جوش - درمان جوش صورت - راه از بین بردن جای جوش - روش هاي بر طرف كردن جاي جوش - روش هاي بر طرف كردن جوش هاي چركي - روش هاي برطرف كردن جوش - روش هاي درمان جوش - لیزر پوست - ماسک هاي ضد جوش - مطالب جالب درباره جوش - مطالب علمي درباه جوش - مطالب پزشكي - مطالب پزشكي درباره جوش - میکرودرم ابژو - همه چيز درباره جوش - روانشناسی - علل روانی دلواپسی - کاهش استرس - کاهش اضطراب - استرس, اعتماد به نفس, تقویت اعتماد به نفس, مطالب روانشناختی, مطالب مفید, کاهش استرس - اندام - پرورش اندام - بدن - ویتامین B6 - جراحي كاشت مو - دكتر محمد علي نيلفروش زاده - سوالات پزشكي - سوالات پيوند مو - كاشت مو - كاشت موي زنان - كاشت موي سر - كاشت موي مردان - كاشتن مو - پر شت كردن مو - پيوند مو - پيوند موي سر - ارتقاء اعتماد به نفس, اعتماد به نقس, افزایش اعتماد به نفس, سیمرغ - مدیران - احساس گناه - جام جم آنلاین - سه سوت - نه گفتن - دانشگاه - رشته های پول ساز - ایسنا - بیان احساسات - حسرت در زندگی - جراحی زیبایی - عمل بینی - مجله نسل امروز - هزینه جراحی بینی - خبرگزاری برنا - دروغ - كارمند - محل‌ كار - سود - وام گرفتن - بازنده - بهانه - جلب توجه رئیس - ملاک های ارزیابی - راه های سریع پولدار شدن - پولدار شدن - عدم موفقیت - درآمد - ثروتمند - کلید - دکتر علی شریعتی - فروش - فاطمه طریقت منفرد - رستوران - سرمایه گذاری - افراد مشهور - انگلیسی - دنیای تکنولوژی - ویروس های مخفی رایانه - پاکسازی - ترس - فوبیا - ازدواج دانشجویی - دانشجو - نکات - تغییر در زندگی - روش - عادت ها - حسادت - فرزندان - گام بلند - راز و رمز - کلید طلایی - کارلوس اسلیم - زندگی - رنگ مد - هفته های مد - مد - پیرسینگ بدن - پاشنه بلند - مراقبت های زیبایی - تغییر - پوشش - خانم ها - کیف - راز زیبایی - برق لب - ریمل - اسپری - لاک ناخن - جعبه - ابزار - باران - اثر - آرایش ثابت - پرایمر - ضدآفتاب - چشم - مدل چشم - رژ گونه - رنگ - آرایش دائمی - پوست چرب - کایلی جنر - کرم BB - کرم CC - راهکار - خط چشم - خط چشم بالدار - میکاپ - اصلاح ابرو - چین و چروک - نکات زیبایی - سیاهی اطراف چشم - کانسیلر - خط لب - ریمل های رنگی - نکات آرایشی - لبخند - عکس - راز آرایش - هوای گرم - آرایش طبیعی - آرایش رمانتیک - آرایش فریبنده - خواب خوب - خواب مناسب - لنز - عادت آرایشی - اکستنشن - پاک کننده - آرایش خانگی - لوازم آرایش - خرید - فوت و فن - تعطیلات - مژه مصنوعی - برس ریمل - میز آرایشی - ریمل بلند کننده - ریمل ضخیم کننده - ریمل فر کننده - منافذ باز - بازاریابی تلفنی - جذابتر شدن - افراد جذاب - شکست - برند سازی - روش عطر زدن - آرایش ساده - آرایش سریع - پنکیک - سایه چشم - کرم پودر - مرطوب کننده - باکتری - نظافت - التهاب - بوی پا - تعریق - قرمزی پوست - مراقبت از پوست - مراقبت از مو - اپلیکاتور - اسفنج آرایشی - فونداسیون - قلم موی آرایشی - آرایش لب - رژ لب - آرایش صورت - موچین - قلم مو - پودر ابرو - لایه بردار - آرایش ابرو - اکلیل - اکلیل آرایشی - اکلیل بدن - آرایش چشم - گونه - خط چشم نامرئی - سرمه - رنگ چشم - محصولات زیبایی - بدون آرایش - رژ لب اطلسی - رژ لب براق - رژ لب مات - لک - لکه - مواد آرایشی - سادگی - شکل ابرو - شکل صورت - مداد ابرو - کانتور - کانتورینگ - هایلایت - اکستنشن مژه - روغن بادام - پاک کردن آرایش - پاکسازی پوست - دستمال کاغذی - روغن نارگیل - مو قرمز - آلرژی - حساسیت - حمام - میز توالت - نگهداری - ته رنگ پوست - آرایش بهاره - آرایش کم - بهار - خردسال - دختران - کودک - شست و شو - کلاژن - منافذ پوست - فرمژه - لوازم - جوش - پوست روشن - چشم خمار - کک و مک - آوکادو - روغن - زیتون - سریع - عجله - فر - فر مژه - پلک - ترفند - عینک - نکته - بیش از حد - تاریخ انقضا - تعویض - اهمیت - مردان - راهنمایی - غبغب - بهداشت - بوتاکس - پروتاکس - ضد پیری - پودر صورت - آرایشگر - سالن زیبایی - کورک - موی خشک - بلوند - آرایش چشم غلیظ - رژ لب قرمز - مژه ها - لایه برداری - پاییز - آکنه اسکراب - شامپو کرم - برنزه کننده - کرم ضد آفتاب - بودجه - پروژه - شکست پروژه ها - مدیریت پروژه - مدیریت استرس - مقابله با استرس - کمال گرایی - معایب کمال گرایی - اشکالات رایج در رزومه - نحوه نگارش رزومه - تیپ های شخصیتی - مدل ۵ عاملی شخصیت - اهمیت زمان - برنامه ریزی - بهره وری - زمان - عادات شخصی - استارتاپ - ترس از شکست - راز موفقیت - هدفگذاری
چطور یک لوگو بسازیم؟
364 بازدید
چهارشنبه ۲۴ شهريور ماه ۱۳۹۵
اندازه قلم :
نمایشگاه کسب و کار آنلاین
لوگوی شرکت شما تصویر کوچکی است که قرار است حرف‌ها‌ی بزرگی بزند. لوگو بیان تصویریِ تمام چیزی است که معنای یک شرکت را شکل می‌‌دهد. نگاهی به قوس طلایی‌رنگ مک‌دونالد یا تیک معروف شرکت نایک بیندازید که چقدر خوب توانسته‌اند به معنای این شرکت‌ها‌ تجسم ببخشند. با وجود چنین اهمیتی هنوز بسیاری از شرکت‌ها هستند که قصد ندارند به طراحی مطابق با اصولِ این بخش کلیدیِ هویت سازمانی توجهی کنند و سرسری از آن رد می‌شوند.

در حالت ایده‌آل قرار است لوگوی شرکت شما مشتریان جدید عایدتان کند و تاثیر اولیه‌ی خوبی بر شرکای کاری شما بگذارد. یک لوگوی خوب می‌تواند بین شما و مشتریان شما وفاداریِ مطلوب را شکل دهد، هویت برندتان را بسازد و نمایی حرفه‌ای از یک کسب‌و‌کار پایدار نصیب‌تان کند. برای مثال لوگوی «دستان امن» آل‌استیت (Allstate) را در نظر بگیرید. این لوگو به دلیل اینکه سمبلی از مراقبت و اعتماد را نشان می‌دهد به سرعت احساس گرمی ‌را درباره‌ی شرکت منتقل می‌کند.

 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین



با کمی ‌فکر و خلاقیت لوگوی شما می‌تواند شاخصه‌ها‌ی مثبت کسب‌و‌کارتان را به سرعت و به شکل تصویری به نمایش در آورد. در مورد مک‌دونالد آن قوس طلایی علاوه بر اینکه اول نام این شرکت (M) را تداعی می‌کند، واقعا در معماری ساختمان اولیه‌ی این فست‌فود جهانی وجود داشته است.

انواع لوگوها

سه نوعِ کلی لوگو وجود دارد. لوگوهای ساخته شده از حروف که با دستکاری حروف ساخته می‌شوند و در ایران با نام لوگو‌تایپ شناخته می‌شوند که نماد کلمه‌ای/نوشتاری یک کسب‌و‌کار است، مثل لوگوی آی‌بی‌ام (IBM)، مایکروسافت و سونی. هنگام طراحی این نوع از لوگو لازم است با دستکاری فونت‌ها و حروف نام خود را متمایز کنید.

 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین



لوگوی مک‌دونالد

لوگوهای نوع دوم آنهایی هستند که ماموریت یک شرکت را به تصویر می‌کشند، مثل وقتی که شرکت نقاشیِ ساختمان در طراحی لوگو تصویر قلم مو را به کار ببرد. نوع سوم لوگوها آنهایی هستند که از تصاویر انتزاعی استفاده می‌کنند مانند تیکِ نایک که هم اکنون با برند این شرکت به ذهن می‌آید.

امریکوس رید (Americus Reed) استاد بازاریابی در دانشگاه پنسیلوانیا که تحقیقاتی را درباره‌ی محرک‌ها‌ی همذات‌پنداری و وفاداری مشتریان به یک برند رهبری کرده می‌گوید: «این نوع طرح‌ها تا زمانی که شرکت بتواند معنای ضمنی لوگوی انتزاعی را در ارتباط با شرکت خود در ذهن مشتریان جا بیندازد، سمبل معنای مشخصی نیستند.» ساختن پل‌ها‌ی ذهنیِ معنایی زمان‌بر و هزینه‌بردار است. تیک یا سوشِ نایک (swoosh: صدایی که در اثر حرکت سریع و متعاقبا جابجایی هوا ایجاد می‌شود) به خودی خود معنایی ندارد، مگر معنایی که نایک سال‌ها برای ساختن آن از طریق بازاریابی‌ها‌ی زیرکانه تلاش کرد. نایک از طریق این تلاش‌ها‌ی عامدانه توانست لوگوی تیک خود را به «نشانه‌ای هویتی» برای یک زندگی ورزشکارانه تبدیل کند.


 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین

لوگوی نایک

کسب‌و‌کارهای در حال رشد کمتر می‌توانند از پس هزینه‌ها‌ی گزاف و سال‌ها‌ی طولانی تلاش برای جا انداختن این ارتباطات معناییِ لوگوهای انتزاعی برآیند. بنابراین شاید لوگویی که معنای شرکت یا کاری که انجام می‌دهید را به طور واضح نشان دهد انتخاب بهتری باشد. حتی اگر با یک دستکاری روی حروف نام شرکت شما لوگویی عمومی و نامتمایز به دست بیاورید، گری پریستر (Gary Priester)، طراح لوگوی اهل نیومکزیکو و مدیر وبسایت gwpriester وابسته به شرکت طراحی «گروه بلک‌پوینت» می‌گوید: «مشتریان باید قادر باشند تنها با نگاه کردن به لوگوی‌تان بفهمند کار شما چیست.»

چطور طراحی لوگو را آغاز کنیم؟

پیش از شروع طراحی یا یادگیری اینکه چگونه یک لوگو بکشید، معنایی را که قرار است توسط لوگو انتقال یابد به طریقه‌ای شیوا بیان کنید. سعی کنید تصویر و ماموریت شرکت را در یک جمله بنویسید تا تلاش‌ها‌ی‌‌تان را حول همان جمله متمرکز کرده و در هنگام طراحی مطابق با آن جمله عمل کنید.

این اولین قدم برای طراحی لوگو است. اما برای شروع به دانستن نکات بیشتری احتیاج دارید، بنابراین در ادامه تاکتیک‌ها‌ و ملاحظاتی را با هم مرور می‌کنیم که در طراحی یک لوگوی مناسب لازم است رعایت کنید:

۱. به لوگوی سایر کسب‌و‌کار‌ها‌ در صنعت خود نگاهی بیاندازید

 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین



آیا رقبای شما از طرح‌ها‌ی جدی و محافظه‌کارانه استفاده می‌کنند یا از طرح‌ها‌ی جلب توجه کننده؟ به این فکر کنید که چطور قرار است از رقبا متمایز شوید. روی پیامی‌ که قصد انتقال آن را دارید تمرکز کنید. درباره‌ی اینکه چه تصویری از شرکت‌تان قرار است در معرض دید دیگران قرار دهید فکر کنید. آیا می‌خواهید یک شخصیت مشخص داشته باشد؟ مثلا جدی یا مهربان؟ چه چیز لوگوی شما را نسبت به لوگوی رقبا منحصر به فرد خواهد کرد؟ پسند مخاطبان فعلی شما چیست؟ این مولفه‌ها‌ی باید نقشی کلیدی در کُلیت طراحی یا بازطراحی لوگوی شما ایفا کنند.

۲. لوگوی خود را تمیز و کاربردی بسازید

 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین



لوگوی شما قرار است هم روی کارت ویزیت و هم روی کامیون به یک اندازه خوب به نظر برسد. یک لوگوی خوب باید مقیاس‌پذیر باشد، به راحتی بازتولید شود، به یادماندنی و متمایز باشد. نمادها (Icons) بهتر از تصاویر (Photographs) هستند، چرا که تصاویر ممکن است در بزرگ و کوچک شدن‌های کلان‌مقیاس، سخت‌فهم و مبهم به نظر برسند. مطمئن شوید لوگویی که طراحی می‌کنید قابل تکثیر در چاپ سیاه‌وسفید باشد، مثلا لوگو در حالت چاپ سیاه‌و‌سفید در تبلیغات به همان اندازه‌ی چاپ رنگی مشخص و واضح است یا نه و اینکه آیا می‌شود از آن در فکس هم استفاده کرد؟

۳. نام شرکت شما روی طراحی لوگوی‌تان اثر می‌گذارد

اگر نام یک شرکت D.C. Jewelers باشد شاید بخواهید برای برجسته کردن حروف (به خصوص وقتی اسم شرکت‌تان حرف اختصاری یا سرواژه هم دارد) از یک فونت مُد روز و زائده‌دار استفاده کنید. اما برای شرکتی که نامش مثلا «چاپ صاعقه‌» است لوگو باید یک اجرای خلاقانه داشته باشد مثلا همانطور که حدس می‌زنید، در این مورد لوگو می‌تواند شامل نمادی از صاعقه‌ی نور باشد.

 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین


از لوگو برای ترسیم منفعت کلیدی شرکت خود بهره بگیرید. بهترین لوگوها آنهایی هستند که با یک تصویر یا نگاره و نه با کلمات، توضیحی آنی به بیننده ارائه می‌دهند. برای مثال لوگوی شرکت «چاپ صاعقه» شاید باید به منفعت «بسیار سریع و تضمین شده بودن خدمات چاپ» این شرکت اشاره کند. تصویر صاعقه‌ی نور می‌تواند به گونه‌ای دستکاری شود تا مفاهیم سرعت و اطمینان را همزمان به بیننده منتقل نماید.

۴. از تصاویر آماده‌ی کامپیوتری (clip art) استفاده نکنید

 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین


گرچه استفاده از این تصاویرِ آماده و در دسترس وسوسه کننده است، باید گفت کپی‌برداری از این تصاویر زیادی آسان است. تصاویر اورجینال نه تنها تاثیرگذاری بیشتری در بیان مفهوم خاص شرکت شما خواهند داشت، بلکه شما را از سایرین متمایز خواهند کرد.

۵. در طراحی زیاد هم از مُد روز تبعیت نکنید

اگر در فکر طراحیِ دوباره‌ی لوگوی قدیمی‌تان هستید، باید بدانید ریسک سردرگم کردن مشتری یا بدتر از آن بیگانه کردن او را به جان می‌خرید. راه دیگر، ایجاد تغییرات تدریجی در لوگوی‌تان است. طبق گفته‌ی پریستر شرکت مواد غذایی کواکر اوتز (Quaker Oats)، مَرد کواکری روی بسته‌ها‌ی خود را برای جلوگیری از کاهش اعتماد مشتریانش در یک بازه‌ی زمانی ۱۰ ساله به مرور تغییر داد. مقاله‌ای با زبان طنز درباره‌ی این تغییرات فراوان تحت عنوان «روند تکامل مرد کواکری» منتشر شده که می‌توانید برای دیدن عکس‌ها به آن مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید که در حالت کلی نباید برنامه‌ای برای تغییر چندباره‌ی لوگوی خود داشته باشید، به جای آن باید لوگویی را طراحی کنید که برای ۱۰ تا ۲۰ سال و حتی بیشتر دوام داشته باشد. این دوام حاصل یک طراحی خوب است. در حقیقت زمانی که پریستر طراحی لوگویی را به اتمام می‌رساند انتظار دارد آن مشتری را بار دیگر ملاقات نکند.

۶. رنگ لوگو را با دقت انتخاب کنید

 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین



قیمت یکی از مواردی است که باید هنگام بررسی گزینه‌ها‌ی رنگی به آن توجه کنید. لوگوی پنج رنگ ممکن است مجلل باشد اما وقتی نوبت چاپ آن روی وسایل تبلیغاتی برسد، قیمت چندان جذابی را پیش روی شما نخواهد گذاشت. به علاوه لوگوی چند رنگ برای بازتولید در رسانه‌ها‌یی که تنها از یک یا دو رنگ پشتیبانی می‌کنند مناسب نیست. نهایتا به استفاده از سه رنگ اکتفا کنید مگر در صورتی که واقعا حس کنید که استفاده از رنگ‌ها‌ی بیشتر ضروری است.

لوگو می‌تواند در رسانه‌ها‌ی گوناگونی به کار برده شود که برخی از آنها عبارتند از: زبان نشانه‌ها‌، تبلیغات، ماشین‌ها و بسته‌بندی‌ها‌ی تحویل کالا. به خاطر داشته باشید که بازتولید لوگو ممکن است در برخی از این کاربردها با محدودیت‌ مواجه شود. لازم است درباره‌ی تئوری رنگ‌ها‌ و روانشناسی آنها مطالعه کرده باشید تا رنگ لوگوی شما آنچه می‌خواهید را منتقل کند. لوگوی خود را در سه حالت تک رنگ، دو رنگ، و سه رنگ بررسی کنید.

یک طراح استخدام کنید

با اینکه سوگیریِ ذهنی برای یافتن ایده‌ی لوگو، گامی حیاتی در تولید تصویر کسب‌و‌کارتان است، اما اشتباه است اگر بخواهید کل فرایند را خودتان به اتمام برسانید. ممکن است به نظر برسد بهترین راه جلوگیری از مخارج گزاف، عدم مراجعه به یک مرکز طراحی حرفه‌ای باشد. این مراکز برای طراحی یک لوگو چیزی بین ۴ تا ۱۵ هزار دلار خرج روی دست شما می‌گذارند. اما به خاطر داشته باشید طراحان مستقلی هستند که با مبالغ بسیار کمتری کار شما را انجام می‌دهند. بر اساس گفته‌ی استن اِوِنسون (Stan Evenson) موسس گروه طراحی اونسون، کارآفرینانِ دارای بودجه‌ی کم باید از طراحان مختلف قیمت بگیرند. طراح آزادکار (فریلنسر) زیادی هستند که بر اساس تجربه‌ی کاری‌شان قیمتی را بین ۱۵ تا ۱۵۰ دلار برای هر ساعت از شما طلب می‌کنند.

اما دقت کنید تنها به دلیل قیمت کمی ‌که کسی پیشنهاد می‌دهد او را استخدام نکنید، کسی را پیدا کنید که با زمینه‌ی کاری شما و رقبای‌تان آشناست. اگر در این حالت همچنان هزینه‌ی طراحی برای شما گران تمام می‌شود، اونسون می‌گوید: «به یاد داشته باشید که یک لوگوی خوب حداقل ده سال قرار است برای شما کار کند، اگر به استهلاک این هزینه طی بازه‌ی زمانی ده ساله نگاهی بیندازید، می‌بینید که آنقدرها هم گران تمام نمی‌شود.»

حتی اگر سلیقه‌ی خوبی در انتخاب رنگ دارید و می‌دانید که لوگوی شما قرار است چگونه باشد، همچنان باید با یک طراح حرفه‌ای مشورت کنید. چرا؟

چون آنها می‌دانند که طرح یک لوگو آیا به سادگی قابلیت چاپ یا استفاده به عنوان امضا را داراست یا خیر. در واقع ممکن است شما لوگوی زیبایی طراحی کنید اما این لوگو قابلیت انتقال مناسبی برای چاپ نداشته یا هزینه‌ی چاپ آن گزاف باشد. در نهایت این لوگوی شرکت است که پایه‌ی تمام فعالیت‌ها‌ی تبلیغی و اطلاع‌رسانی شما را شکل می‌دهد، پس با اندک هزینه‌ی بیشتری که برای طراحی آن می‌پردازید می‌توانید شاهد بازدهی واقعی آن در آینده باشید.

استفاده و محافظت از لوگوی طراحی شده


 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین


حالا که لوگویی طراحی کردید که ماموریت شرکت شما را در یک نگاه تجسم بخشیده، باید این نشان تجاری را ثبت کنید تا دیگران نتوانند از آن کپی کنند. می‌توانید برای ثبت لوگوی شرکت خود از طریق این آدرس در سایت ثبت اسناد و املاک کشور اقدام کنید.

بعد از اینکه لوگوی خود را به وسیله‌ی ثبت قانونی محافظت کردید، هر جایی که می‌توانید: روی کارت شرکت، لوازم‌التحریر، سربرگ، بروشور، تبلیغات، وبسایت و هر جای دیگری که نام شرکت را استفاده می‌کنید آن را به کار ببرید. این کار به ساختن تصویر شرکت شما، به چشم آمدن شرکت‌تان و در حالت ایده‌آل به گسترش کسب‌و‌کارتان می‌انجامد.

ساختن لوگو به نظر کار ساده‌ای می‌آید، البته می‌تواند اینطور باشد، فقط به خاطر داشته باشید در هنگام طراحی لوگو مشتریان و طبیعت شرکت خودتان را در نظر قرار دهید. در نهایت اینکه وقتی در ساخت یک نشان تجاریِ متوازن به موفقیت برسید، این نشان در ذهن دیگران بدل به سمبلی مثبت و شناخته‌شده از محصولات و خدمات شما خواهد شد.
 
منبع : وبسایت چطور
پاپیوندستگاه عکاسی 360 درجهارس استارطراحی وب سایت
می خواهید عضو شوید؟
لطفاً نام کاربری و رمز عبور را به صورت صحيح وارد نمائيد
عضو هستید؟
لطفاً نام کاربری و رمز عبور را به صورت صحيح وارد نمائيد
رمز عبور را فراموش کرده ام
ام بی نمایشگاه کسب و کار آنلاینmbay.irmbay.ir - ئذشغ.هق - صصص.ئذشغ.هق