سلام !
ورود
یا
ثبت نام
صفحه اصلیقوانین سایتراهنما

نمایشگاه کسب و کار آنلاین

جستجو

فروشگاه ها

سازمان ها

کارخانه ها و مراکز تولیدی

شرکت ها و موسسات

برچسب ها
خودرو - گردشگری - کتاب - موفقیت - کسب و کار - کسب وکار - کار - کربوهیدرات - ایده - خوش بینی - سحرخیزی - حافظه - خاطرات قدیمی - ساعت کاری - خودرو ایرانی - نور موبایل - موسیقی - آهنگ غمگین - شکستن انگشت - قولنج انگشتان - افراد کسالت آور - مکان های دیدنی - کاهش وزن - تغذیه سالم - تخم مرغ - آگهی استخدام - سینما - ازدواج - سیستم ایمنی - تاریخ و تمدن - منچستر - جهانگردی - مغز - ویلیام شکسپیر - مکزیکوسیتی - اصفهان - بیل گیتس - رشد قد - اشتغال - سردرد - نان - فیلم فروشنده - سلامتی - رژیم - استخدام - رزومه - مهدي اخوان ثالث - لامبورگینی - موس - تلفن هوشمند ، - علم فیزیک - زندگینامه حافظ - زنجبیل - میگرن - مناظر دیدنی - تغذیه - ضد سرطان - مواد غذایی - کاهش حافظه - فراموشی - دهان‌شویه - کودکان - کم خونی - سرما خوردگی - محمد اقبال لاهوری - چین - سلامت بدن - آنتی اکسیدان - چای - قهوه - کافئین - صبحانه - آمنیوسنتز - نارضایتی افراد - نویسندگی - درمان ورم معده - تمشک - توت فرنگی - سیب - فیبر - کدو تنبل - لوبیا - نخود - برنامه‌ریزی - انرژی - برنامه غذایی - ذخیره انرژی - ریکاوری - میان وعده - وعده بعد از تمرین - اپلیکیشن موبایل - انسولین - پروتئین - چربی - قند - مواد قندی - آندره ژید - اضطراب - والدین - مسری - بابا طاهر همدانی - مدیریت زمان - مهارت - سرطان - کلسترول - مسمومیت - آب - چربی سوزی - رژیم آب - درمان خانگی - کالری - لیمو - لیمو شیرین - میوه - ویتامین سی - لامپ - استرالیا - انگیزه - بهره‌وری - هدف - استرس - غذا خوردن احساسی - رژیم غذایی - روزه - سم زدایی - گوارش - آبسه دندانی - دندان درد - آبسه - زکریای رازی - نوشیدنی - هات چاکلت - هات کاکائو - نویسندگان مشهور - ادبیات - نویسندگان معروف - سیتروئن - اعتماد به نفس - عزت نفس - افزایش قد - بلوغ - رشد - ژنتیک - قد - افسردگی - تشک هوشمند - فلامینگوها - گردش خون - قلب - سرخرگ - مویرگ - خواب - افزایش وزن - امگا۳ - پروبیوتیک - سلامت روحی - فولات - منیزیم - ویتامین B12 - ویتامین D - جاذبه - درد کمر - دیسک کمر - سیاتیک - میز وارونه - استخر - شنا - شیاف - عفونت - عفونت قارچی - قارچ - سفر - شهرهای جهان - کالری منفی - کرفس - رودکی - حیوانات - آفریقا - مناطق حفاظت شده - لباس سنتی - زنان ایرانی - آمینو اسید - رشد عضله - ساخت عضله - عضله سازی - پیاز - جایگزین - رزماری - ریحان - سدیم - سیر - فلفل - نمک - بی حوصلگی - هدفون - زبان بدن - کارفرما - مصاحبه - مازیچال - روستای ییلاقی - روستای مازیچال - دوران بارداری - تغذیه در دوران بارداری - شلیل - تمرین - سرگرمی - مفرح - ورزش - آسیب دیدگی - دو - دویدن - زانو - کفش - تفکیک - تفکیک عضلات - چربی شکم - شش تکه - شکم - شکم شش تکه - عضلات مرکزی - آزمایش - اسکن دگزا - تست - تست کالیپر پوست - تناسب اندام - شهمیرزاد - گردشگردی ایران - کویر سبز - تاریخ، مثنوی، شعر، جامی، هفت اورنگ، دشتی، لیلی و مجنون - پورشه پانامرا - خودرو لوکس - اسپرت - سدان - گوشی موبایل - آنتن دهی موبایل - بهترین آنتن دهی - جلوگیری از آسیب - درد - کمر - کمر درد - مصدومیت - زمان مناسب - ساعت - شب - صبح - ظهر - استخوان - پرتاب نیزه - عضله - مفصل - انیس الدوله - پنیر - حافظه بد - خاویار - خستگی - شیر - گوشت - آنتن هوشمند - برترین سلاح - تک تیرانداز - مسلسل - خیار - گوجه فرنگی - وعده غذایی - زیره - تقویت - زینک - سلامت - عوارض جانبی - مکمل - کازئین - وی - ساعات کاری - نامه‌ی توجیهی - CV - کم خوابی - کلاه هوشمند - تمرین مقاومتی - چراغ هوشمند - مصرف نمک - پاپ کورن - آنتی اکسیدان ها - دوش هوشمند - سنگ کلیه - صبحانه سالم - بازیگران هالیوود - سینمای جهان - سینمای هالیوود - چای سبز - بازاریابی - برندینگ - طراحی لوگو - لوگو - زندگینامه هگل - منبع - گیاه خواران - شیر دادن - نکات رژیمی - ساحل - بهترین سواحل دنیا - ریزش مو - مقابله با ریزش مو - بانداژ هوشمند - حسگر - احمد شاملو - پیشگیری از موخوره - تصور اشتباه - زندگی موفق - عشق - کبد چرب - بیماری نادر - روغن زیتون - تفلیس - شهر چشمه آب گرم - برند - طراحی برند - زندگینامه بقراط - کُره دایسون - بلوتوث - مغز انسان - رشد مژه - داروی خانگی - درمان موهای خشک - هوس غذایی - جهان - عجایب جهان - تفکر خلاقانه - نبوغ - هوش - کلیم کاشانی - سوخت و ساز بدن - چربی پهلوها - آب کردن چربی پهلوها - نشستن بیش از حد - پرکاری تیروئید - پولدار - درون گرایی - موفقیت مالی - واقعیت جهان - جهان پیکسلی - ذهن - دنیای وهمی - سرمایه‌گذاری - شهرهای دنیا - سوپ کلم - شیر سویا - درمان طبیعی - درد عضلانی - سلامت گردشگر - تازه عروس - مادر شوهر - رابطه و ازدواج - سبک زندگی - تجارت الکترونیک - اینترنت - کامپیوتر - پسورد - فراموش کردن پس ورد - نوشابه - گردو - روغن گردو - مو - کنترل ریزش مو - هتل - سنندج - دریاچه مارمیشو - موهای وز - بدل کاری - تام کروز - زیباترین آبشارهای جهان - آبشارهای جهان - زیباترین آبشارها - تغیر در زندگی - مقدار نیاز آب - آهن - آهن در بدن - شبانه روز - سرطان سینه - آرایش عروس - عروس - روز عروسی - آرایش - عطر - عطر زدن - ابرو - ابرو پرپشت - رژلب - لب - رژ - سماجت - سمج - موانع - مشکلات - موانع و مشکلات - رویا - تجسم رویا - آرزو - درس خواندن - مدرک دانشگاهی - دوری از گوشی - موبایل - رقابت کاری - رقابت - تعطیلات آخر هفته - تعطیلات کاری - هوش هیجانی - تجارت آنلاین - افزایش فروش - جذب مشتری - پتاسیم - پیاده روی - دوش گرفتن - آب سرد - پروین اعتصامی - رخشنده اعتصامی - عادت‌های مخرب - ثروت - عادات میلیونرها - هنر، تشعیر، آشنایی با تشعیر، تزهیب، نقاشی ایرانی - حقوق - دست‌مزد - شغل - رشد ناخن - پوست - شستشوی صورت - کلسیم - ویتامین دی - کرج - مکان های دیدنی کرج - زیبایی های کرج - استان البرز - جاده چالوس - تاریخ - وحشی بافقی - تحصیلات دانشگاهی - مطالعه کارآمد - موفقیت تحصیلی - آریو برزن - دیفیوزر - سشوار - موهای مجعد - بوی بد دهان - صائب تبریزی - کانورتیبل - مرسدس بنز - جهانگردی ، تفریح ، ترن هوایی - رشد فردی - زنان - مصرف هله هوله - پیلاتس - تکنیک - تمرینات - هنر تجسمی - آکنه - جای جوش - ماست - پوست میوه - منبع غذایی - ویتامین E - ایستگاه بین المللی فضا - ناسا - فناوری - مد و زیبایی - مژه - ناخن - زیبایی - شکنندگی - بیماری - ام اس - علائم - پیشگیری از سرطان - بسکتبال - بدنسازی - هنر، خوشنویسی، خطاطی، کالیگرافی، تایپوگرافی، نقاشیخط، حروف نگاری - کودکان، پزشکی، سلامت، تومور مغزی - مراکز خرید - مرکز خرید - پراگ - شکم صاف - OCD - وسواس عملی - وسواس فکری - آراستن مو - سریال اتفاقات عجیب - معرفی لپ تاپ ، - لپ تاپ دانشجویی - دیجیتال - علی معلم - جشنواره کن - کره - گردن درد - حفظ انگیزه - باشگاه - کلاس های گروهی - یادگیری - طبیعت گردی - مدو زیبایی - رنگ پوست - رنگ مو - آب هویج - آب گیلاس ترش - ورزشکاران - موز - آزادکار - فریلنسر - مذاکره - مشتری - نیروی کار - رشد ابرو - گوشی - ال جی - ویژگی های ال جی - روستا - هلند - غذا - شور - شکر - شکر سفید - شکر قهوه ای - درمان - هیدراتاسیون - نوشیدن مایعات - قرص ضد بارداری - سیستم عامل - لینوکس - LINUX GNU - LINUX - بافت مو - بافت فرانسوی - یک روز خوب - گرادینت لایه ای - لاک - شمال امریکا - شگفتی های طبیعت - امریکا - تمرکز - اپل - آیفون 7 - کنفرانس اپل - ایرانگردی - تالاب - رژیم غذایی سالم - جمشید مشایخی - سینمای ایران - کاردیو - انواع شیر - تصمیم‌گیری - تفکر انتقادی - سخنرانی - نگارش - کلاس یوگا - مشاغل - ربات - هوش مصنوعی - تکنولوژی های آینده - پل استر - جشنواره مرواید خلیج فارس - جزیره کیش - کراتین - نفخ شکم - سوپ خنک - راه‌اندازی کسب‌وکار - کارآفرین - وب - دانش و فناوری - شرکت برتر - تقویت حافظه - گیاه خواری - لیپوساکشن - سفرهای تابستانی - سفر به لندن - ایرلاین - گجت پوشیدنی - الکترونیکی - سامسونگ - آموزش - تدریس - کلاس درس - استعداد - رضایت شغلی - تغذیه نامناسب - پومودورو - تنبلی فکری - سوگیری‌های شناختی - تقویت انرژی - آثار هنری - حراج هنری - فرصت‌های شغلی - یادگیری زبان خارجی - تکنولوژی - ابداع اینترنت - وینت سرف - رابرت کان - زیورآلات - مربی - مشورت - کلیسا - معبد - زندگی بیهوده - وقت تلف کردن - نگاره های چهل ستون - بوم نقاشی صفویه - عالی قاپو - سیارات - فضا - فراخورشیدی - نجوم - بازار بورس - زندگی کارمندی - مصاحبه کاری - رزومه‌نویسی - ویژگی‌های رفتاری - خوشحالی - شادی - به خاطر سپردن - خودشناسی - مثبت‌اندیشی - آرامش - فشار کاری - اعتماد - فرهنگ سازمانی - علایق واقعی - مسیر زندگی - اعتماد به نفس کاذب - کارمند - ذهن قدرتمند - مثبت اندیشی - فرسودگی شغلی - دانش‌آموز - استوری کورپس - شغل ایده‌آل - پیاده‌روی - قدرت مغز - رمان - دیابت - قند خون - آلزایمر - زوال عقل - رهبران بزرگ - مدیریت - سلامتی در محل کار - کاهش اثرات نشستن مداوم - ویتامین - تربیت فرزند - مدیریت مالی خانواده - ازدواج های تلگرامی - تلگرام - از دست دادن حافظه - سریال شهرزاد - شهرزاد - تامس نیگل - فلسفه - درس بازاریابی - کتاب هری پاتر - پول - برتولت برشت - پزشکی - زعفران - اسپانیا - آبشار راین - کرمان - فرید سجادی حسینی - اصغر فرهادی - مربا - ژله - هک - هکر - Hack - Hacker - امنیت تلفن هوشمند - اپلیکیشن - آنتی ویروس - جذبه - شخصیت - کاریزما - فشارخون بالا - موفقیت شغلی - شبکه های اجتماعی - هندوستان - Memory - تسکین درد - ماساژ درمانی - کارآفرینی - تلاش - گزارش‌نویسی - آینده - علم - اتومبیل های خودران - فرانسه - تابستان - تبلیغات - بهترین شهر - پوشاک - پوما - کارافرینان تبریزی - ضعف بدن - بیهوش شدن - سنکوپ کردن - دریفت - اسپیکر - زندگی در فضا - آفتاب سوختگی - فضانوردی - زمانبندی - سبک رهبری - دورکاری - کار در خانه - روان‌شناسی - پروپوزال - دیدنی های جهان - هتل, هواپیما - صنعت هتلداری - لوازم سفر - نکات سفر - صنعت گردشگری - دوبی - امارات - شهر زیرزمینی - رنگ آسمان - آبی - فرودگاه - ژاپن - بهبود عملکرد - یوگا - قرص خواب - ملاتونین - اپرا وینفری - بتنی فرانکل - جسیکا سیمپسون - جنیفر آنیستون - جنیفر لوپز - زنان موفق - سارا جسیکا پارکر - مریل استریپ - معرفی افراد موفق - معرفی زنان موفق - کایرا سدویک - کریس جنر - گوئن استفانی - فواید میوه - برنزه - خواب, مطالب آرايشي - درمان آکنه - درمان اسکارآکنه - درمان جوش - درمان جوش صورت - راه از بین بردن جای جوش - روش هاي بر طرف كردن جاي جوش - روش هاي بر طرف كردن جوش هاي چركي - روش هاي برطرف كردن جوش - روش هاي درمان جوش - لیزر پوست - ماسک هاي ضد جوش - مطالب جالب درباره جوش - مطالب علمي درباه جوش - مطالب پزشكي - مطالب پزشكي درباره جوش - میکرودرم ابژو - همه چيز درباره جوش - روانشناسی - علل روانی دلواپسی - کاهش استرس - کاهش اضطراب - استرس, اعتماد به نفس, تقویت اعتماد به نفس, مطالب روانشناختی, مطالب مفید, کاهش استرس - اندام - پرورش اندام - بدن - ویتامین B6 - جراحي كاشت مو - دكتر محمد علي نيلفروش زاده - سوالات پزشكي - سوالات پيوند مو - كاشت مو - كاشت موي زنان - كاشت موي سر - كاشت موي مردان - كاشتن مو - پر شت كردن مو - پيوند مو - پيوند موي سر - ارتقاء اعتماد به نفس, اعتماد به نقس, افزایش اعتماد به نفس, سیمرغ - مدیران - احساس گناه - جام جم آنلاین - سه سوت - نه گفتن - دانشگاه - رشته های پول ساز - ایسنا - بیان احساسات - حسرت در زندگی - جراحی زیبایی - عمل بینی - مجله نسل امروز - هزینه جراحی بینی - خبرگزاری برنا - دروغ - كارمند - محل‌ كار - سود - وام گرفتن - بازنده - بهانه - جلب توجه رئیس - ملاک های ارزیابی - راه های سریع پولدار شدن - پولدار شدن - عدم موفقیت - درآمد - ثروتمند - کلید - دکتر علی شریعتی - فروش - فاطمه طریقت منفرد - رستوران - سرمایه گذاری - افراد مشهور - انگلیسی - دنیای تکنولوژی - ویروس های مخفی رایانه - پاکسازی - ترس - فوبیا - ازدواج دانشجویی - دانشجو - نکات - تغییر در زندگی - روش - عادت ها - حسادت - فرزندان - گام بلند - راز و رمز - کلید طلایی - کارلوس اسلیم - زندگی - رنگ مد - هفته های مد - مد - پیرسینگ بدن - پاشنه بلند - مراقبت های زیبایی - تغییر - پوشش - خانم ها - کیف - راز زیبایی - برق لب - ریمل - اسپری - لاک ناخن - جعبه - ابزار - باران - اثر - آرایش ثابت - پرایمر - ضدآفتاب - چشم - مدل چشم - رژ گونه - رنگ - آرایش دائمی - پوست چرب - کایلی جنر - کرم BB - کرم CC - راهکار - خط چشم - خط چشم بالدار - میکاپ - اصلاح ابرو - چین و چروک - نکات زیبایی - سیاهی اطراف چشم - کانسیلر - خط لب - ریمل های رنگی - نکات آرایشی - لبخند - عکس - راز آرایش - هوای گرم - آرایش طبیعی - آرایش رمانتیک - آرایش فریبنده - خواب خوب - خواب مناسب - لنز - عادت آرایشی - اکستنشن - پاک کننده - آرایش خانگی - لوازم آرایش - خرید - فوت و فن - تعطیلات - مژه مصنوعی - برس ریمل - میز آرایشی - ریمل بلند کننده - ریمل ضخیم کننده - ریمل فر کننده - منافذ باز - بازاریابی تلفنی - جذابتر شدن - افراد جذاب - شکست - برند سازی - روش عطر زدن - آرایش ساده - آرایش سریع - پنکیک - سایه چشم - کرم پودر - مرطوب کننده - باکتری - نظافت - التهاب - بوی پا - تعریق - قرمزی پوست - مراقبت از پوست - مراقبت از مو - اپلیکاتور - اسفنج آرایشی - فونداسیون - قلم موی آرایشی - آرایش لب - رژ لب - آرایش صورت - موچین - قلم مو - پودر ابرو - لایه بردار - آرایش ابرو - اکلیل - اکلیل آرایشی - اکلیل بدن - آرایش چشم - گونه - خط چشم نامرئی - سرمه - رنگ چشم - محصولات زیبایی - بدون آرایش - رژ لب اطلسی - رژ لب براق - رژ لب مات - لک - لکه - مواد آرایشی - سادگی - شکل ابرو - شکل صورت - مداد ابرو - کانتور - کانتورینگ - هایلایت - اکستنشن مژه - روغن بادام - پاک کردن آرایش - پاکسازی پوست - دستمال کاغذی - روغن نارگیل - مو قرمز - آلرژی - حساسیت - حمام - میز توالت - نگهداری - ته رنگ پوست - آرایش بهاره - آرایش کم - بهار - خردسال - دختران - کودک - شست و شو - کلاژن - منافذ پوست - فرمژه - لوازم - جوش - پوست روشن - چشم خمار - کک و مک - آوکادو - روغن - زیتون - سریع - عجله - فر - فر مژه - پلک - ترفند - عینک - نکته - بیش از حد - تاریخ انقضا - تعویض - اهمیت - مردان - راهنمایی - غبغب - بهداشت - بوتاکس - پروتاکس - ضد پیری - پودر صورت - آرایشگر - سالن زیبایی - کورک - موی خشک - بلوند - آرایش چشم غلیظ - رژ لب قرمز - مژه ها - لایه برداری - پاییز - آکنه اسکراب - شامپو کرم - برنزه کننده - کرم ضد آفتاب - بودجه - پروژه - شکست پروژه ها - مدیریت پروژه - مدیریت استرس - مقابله با استرس - کمال گرایی - معایب کمال گرایی - اشکالات رایج در رزومه - نحوه نگارش رزومه - تیپ های شخصیتی - مدل ۵ عاملی شخصیت - اهمیت زمان - برنامه ریزی - بهره وری - زمان - عادات شخصی - استارتاپ - ترس از شکست - راز موفقیت - هدفگذاری
چطور از روانشناسی تبلیغات برای مسحور کردن مشتری استفاده کنیم
170 بازدید
دوشنبه ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۵
اندازه قلم :
نمایشگاه کسب و کار آنلاین
از دوران ما قبل تاریخ که تصاویر نقش‌بسته روی دیوار غارها به نوعی، هنر دست سازندگان آنها را تبلیغ می‌کرد، تا تبلیغات عصر امروز که به کمک اینترنت و موبایل ارائه می‌شود، ردپای علمی را می‌توان یافت که تبلیغات با آن رابطه‌ی تنگاتنگی دارد، علم روانشناسی.

امروزه روانشناسی تبلیغات آنقدر اهمیت یافته است که برندهای بزرگ، بخشی از درآمد سالانه‌شان را به تبلیغات اختصاص می‌دهند؛ اما این اصول تقریبا در همه جای دنیا ثابت است، چرا که واکنش مشتریان به تبلیغاتی که کنجکاوی آنها را تحریک می‌‌کند از گذشته تا به امروز، تغییر چندانی نکرده است. شاید آشنایی با اصول روانشناسی تبلیغات بر نحوه‌ی قضاوت شما درباره کالاها و اجناس بر اساس تبلیغاتی که از آنها می‌شود، اثر بگذارد. در این مقاله‌ی کوتاه و مفید با پنج روش هوشمندانه آشنا شوید که طراحان تبلیغات از روان‌شناسی برای جذب مشتری استفاده می‌کنند.



 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین


ما فکر می‌کنیم تمام ترفندهای تبلیغاتی موجود در کتاب‌ها را می‌دانیم. اما هنوز به هدف نزدیک هم نشده‌ایم.

طراحان تبلیغات، این استادان روانشناسی کاربردی، همیشه به دنبال روش‌های جدیدی برای جلب علاقه‌ و ترغیب شما به کلیک کردن روی لینک‌های تبلیغاتی‌شان هستند. آنها به محض ظهور ایده‌ها و تحقیقات نوین از شاخه‌های روانشناسی، عصب‌شناسی و علوم اجتماعی، شیوه‌های جدیدی را برای جلب علاقه و ترغیب مشتریان به کلیک کردن روی تبلیغات، می‌آموزند.

در این مقاله با ۵ روش نه چندان شناخته‌شده‌ روانشناسی تبلیغات آشنا شوید که طراحان تبلیغات از آنها برای جلب توجه و ترغیب شما به خرید، استفاده می‌کنند.

۱. بازی با نورون‌های آینه‌ای


 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین


به این نمونه‌ها‌‌‌ از گالری تبلیغات فیس‌بوک از AdEspresso دقت کنید:

زودتر ثبت نام کنید تا زودتر آموزش ببینید. منتظر چه هستید؟

حالا با دیدن این تبلیغ، دوست دارید چه کاری انجام دهید؟

دوست دارید از وسط یک گودال پر از گِل بدوید؟ اگر چنین است، باید از نورون‌های آینه‌ای خود تشکر کنید. نورون‌های آینه‌ای، سلول‌هایی در مغز هستند و زمانی تحریک می‌شوند که شما با دیدن عمل فرد دیگری، همزمان همان عمل را انجام ‌دهید. در این حالت، مغز مانند «آینه»، رفتارهای مشاهده‌شده‌ی فرد دیگر را کپی می‌کند. وقتی می‌بینید کسی توپی را پرتاب می‌کند، همان نورون‌هایی که شما را وادار به پرتاب توپ می‌کنند (بخش‌هایی از قشر حرکتی و برنامه‌ریزی مغز شما) فعال می‌شوند. درست مانند این است که مغزتان فکر می‌کند شما در حال پرتاب توپ هستید.

شاید این کار مغز عجیب به نظر بیاید، اما وقتی به فرایند یادگیری تقلیدی (فراگیری مهارت‌های جدید با نگاه کردن و تقلید از دیگران) فکر ‌کنید، این واکنش مغز، کاملا منطقی است. مغز با فعال شدن دو بخش مشاهده و انجام، می‌تواند انرژی و فضا را حفظ کند و بهترین‌ نواحی را به فعالیت تقلیدی، اختصاص بدهد.

حالا طراحان تبلیغاتی چگونه از روانشناسی تبلیغات در این زمینه استفاده می‌کنند؟ آنها با قرار دادن مدل‌ها در موقعیت‌های خاصی در تبلیغات‌شان، می‌توانند شما را به طور ناخودآگاه وادار کنند از آن مدل‌ها تقلید کنید و به این صورت، ترغیب شوید از محصولی که آنها می‌فروشند، استفاده کنید. به این تبلیغ کلاس‌های یوگا دقت کنید:



 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین



ClassPass را مجانی امتحان کنید و از کلاس‌های نامحدود آموزشی آن استفاده کنید.

با نگاه کردن به این تبلیغ، شما ترغیب می‌شوید همان حرکت «مثلث چرخان» یوگا را که مدل‌ها در تبلیغ انجام می‌دهند، انجام دهید و چه جایی بهتر از همان کلاس ورزشی مجانی که تبلیغ آن را خوانده‌اید.

۲. کنجکاو کردن دیگران در مورد دانسته‌های‌شان

ما انسان‌ها موجوداتی کنجکاویم و مدام در حال یادگیری و کشف دنیای پیرامون‌مان هستیم. جستجو در فضای مجازی و آنلاین بودن ما، گواهِ تلاش بی‌وقفه‌ی ما برای سیر کردن این حس کنجکاوی است.

برای مثال، شما روی لینک این مقاله کلیک کرده‌اید تا اطلاعاتی درباره‌ی تبلیغات به دست آورید که پیش از این نمی‌دانستید. جورج لواِنستین، روان‌شناس، معتقد است شکل‌گیری سایت‌هایی مانند اینک (Inc.)، بازفید (‌BuzzFeed‌) و آپ‌وُرسی (Upworthy) کاملا به منظور پرکردن چیزی است که او به آن شکاف کنجکاوی‌ (Curiosity gap) می‌گوید. وقتی درباره‌ی موضوعی چیزی نمی‌دانیم، برای یافتن آن بخشِ گمشده از اطلاعات‌مان، احساسِ اجبار می‌کنیم.

این تمایل در مغز قابل مشاهده و بررسی است. وقتی به شرکت‌کنندگان در تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، تصاویر تاری را نشان دادند، بخش‌هایی از مغز آنها که با تضاد و تحریک مرتبط هستند، تحریک شدند. زمانی که تصاویر به طور واضح نشان داده شدند و کنجکاوی شرکت‌کنندگان برطرف شد، آنگاه مدار پاداش مغز آنها فعال شد.

مدار یا سیستم پاداش مغز، گروهی از ساختارهای عصبی هستند که مسؤل انگیزه (یا تمایل)، لذت و تقویت مثبت (یا یادگیری) می‌باشند.

طراحان تبلیغات با ایجاد جاذبه برای کنجکاوی شما، تلاش می‌کنند توجه‌تان را جلب کنند. این تبلیغ آمازون، شما را کنجکاو می‌کند که بدانید معامله‌ی گولدباکس (جعبه‌ی طلا) روز، دقیقا چیست:



 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین



معامله گلدباکس، برترین کالاهای روز با پایین‌ترین قیمت‌ها را به شما معرفی می‌کند.

جالب است که این تکنیک می‌تواند برای طراحان تبلیغات (و محتوا سازها)، نتیجه‌ی معکوس داشته باشد. به بیان دقیق‌تر، اگر در تلاش برای جلب کنجکاوی مشتریان‌تان هستید، بهتر است هنگامی که آنها از روی کنجکاوی‌‌ روی لینک تبلیغاتی شما کلیک می‌کنند، محتوای آن به گونه‌ای باشد که کنجکاوی‌ آنها برطرف شود، در غیر این صورت، شانس کلیک دوباره‌ی آنها را از دست می‌دهید.

۳. قانون راست‌دست‌ها

ما در دنیای راست‌دست‌ها زندگی می‌کنیم (حکومت راست‌دستها است)، بنابراین قانون راست‌دست‌ها هم حاکم است. بار دیگری که در یک مرکز خرید هستید، دقت کنید تمام اقلامی که می‌خواهید، کدام طرف هستند، راست یا چپ. معمولا کالاهای رایج‌تر و اقلام گران‌تر، سمت راست و کالاهای نه چندان رایج و محصولات به حراج گذاشته شده، سمت چپ هستند.

ما به طور طبیعی به سمت راست اشیاء کشیده می‌شویم، همینطور به سمت راست افراد، چون معمولا انتظار داریم آنها با دست راست‌شان چیزی را حمل ‌کنند، بنابراین همیشه کنجکاو دید زدن این سمت هستیم. طراحان تبلیغات از این شناخت استفاده می‌کنند و اقلامی را که می‌خواهند ما خریداری کنیم، در دست راست مدل‌های تبلیغاتی قرار می‌دهند:



 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین




مدلی که کالای تبلیغاتی را در دست راست خود گرفته است.

در مورد صفحات وبسایت‌ها هم همین است. از نظر ما، سمت راست صفحه قابل‌اطمینان‌تر است و به تبلیغاتی اعتماد می‌کنیم که در بالاترین نقطه از سمت راست صفحه قرار دارند. به همین دلیل، هم گوگل و هم فیس‌بوک، ستون سمت راست را به تبلیغات‌شان اختصاص می‌دهند.

۴. بالا بردن قیمت

چرا یک برش پیتزای ۲۰ هزار تومانی بهتر از یک برش پیتزای ۱۰ هزار تومانی است؟ شاید دلیل بهتر بودن پیتزای گران‌تر، مواد اولیه‌ی ‌بهتر، تجهیزات بهتر یا مهارت آشپز است. شاید هم تنها دلیل آن، قیمت باشد.

یک استراتژی قیمت‌گذاری دیگر که با باور عمومی در تضاد است، این است که بالا بردن قیمت یک کالا می‌تواند مردم را به خرید بیشتر از آن کالا ترغیب کند. در حقیقت بالا بردن قیمت یکی از ترفندهای روانشناسی تبلیغات است.

تحقیقات جدید نشان داده است زمانی که پول بیشتری برای یک غذا می‌دهیم، لذت بیشتری هم از آن می‌بریم. محققان در یک رستوران ایتالیایی، آزمایشی را انجام دادند. در این رستوران، یک گروه از مشتریان غذای ۲۰ هزار تومانی و گروه دیگر، غذای ۱۰ هزار تومانی سفارش ‌دادند. پس از صرف غذا، از مشتریان سؤال شد که آیا از غذای‌شان لذت برد‌ه‌اند یا نه. مشتریانی که غذای ۲۰ هزار تومانی خورده بودند، رضایت بیشتری را ابراز کردند، اگرچه غذای هر دو گروه یکسان بود.

فقط احساس رضایت سطحی مطرح نیست. در یک تحقیق دیگر، به وسیله‌ی یک اسکنر مغزی، تأثیر قیمت نوشیدنی‌های مختلف بر مشتریان، بررسی شد. محققان به دنبال تغییراتی در فعالیت قشر میانی در قسمت جلوی مغز بودند، جایی از مغز که مسئول تجربیات لذت‌بخش است.

آنها دریافتند سطح فعالیت این قشر، همزمان با افزایش قیمت نوشیدنی‌ها، بالا می‌رود. در حقیقت، نوشیدنی‌ها اصلا متفاوت نبودند، بلکه نوشیدنی‌های یکسانی بودند که برچسب‌های متفاوت با قیمت‌های متفاوت داشتند.اسکن‌های مغز افراد منتخب نشان داد، نوشیدنی‌های گران‌تر لذت‌بخش‌تر از نوشیدنی‌ها ارزان‌تر بودند، در حالی که همه‌ی آنها یکی بودند.

این شیوه‌ای است که به وسیله‌ی آن یک محصول می‌تواند با معرفی نام تجاری خود به عنوان یک محصول منحصر به فرد و گران که تجربه‌ی بهتری را به ارمغان می‌آورد، میان محصولات دیگر برجسته شود. یک مشتری همیشه تصور خواهد کرد چنین محصولی بهتر است و دلیلش هم صرفا گران‌ بودن آن است.

۵. قانون ارقام گرد

ترفند ۹۹ را می‌شناسید؟ طبق باور عمومی، کم کردن صرفا ۱ هزار تومان از قیمت یک کالا، می‌تواند تمایل مشتری به خرید آن کالا را افزایش دهد. اگر یک کالای ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۹۹ هزار تومان اعلام شود، مشتریان تصور می‌کنند قیمت کالا به ۱۹۰ هزار تومان نزدیک‌تر است تا ۲۰۰ هزار تومان!

اما تحقیقات اخیر حاکی از آن است که این استراتژی قیمت‌گذاری، همیشه نمی‌تواند بهینه باشد. مونیکا وادوا (Monica Wadhwa) و کوآنجی جانگ (Kuangjie Zhang) واکنش مشتریان به اعداد گرد و تأثیر آنها بر احساس مشتریان و ترغیب شدن‌شان به خرید را بررسی کردند.

آن دسته از طراحان تبلیغات که شمّ قوی دارند و می‌دانند بخشی از تصمیمات خرید ما بر پایه‌ی احساسات و بخشی از آنها بر پایه‌ی منطق است، می‌توانند از این ترفند استفاده کنند.

به عبارت دیگر، طراحان تبلیغات می‌توانند بدون هیچ ضرری، برای ترغیب و بیدار کردن جنبه‌ی احساسی ما در تصمیم‌گیری‌های خرید، قیمت‌های‌شان را گرد کنند.

خرید مایو و آماده شدن برای شنا در فصل تابستان از آن قبیل خریدها نیست که درباره‌اش زیاد فکر کنید. فقط کافی است تصمیم بگیرید کدام مایو به تن‌تان بهتر می‌نشیند. اینجا جایی است که یک قیمت گردِ خوشگل برای خریدار جذاب‌تر است.
منبع : وبسایت چطور
پاپیوندستگاه عکاسی 360 درجهارس استارطراحی وب سایت
می خواهید عضو شوید؟
لطفاً نام کاربری و رمز عبور را به صورت صحيح وارد نمائيد
عضو هستید؟
لطفاً نام کاربری و رمز عبور را به صورت صحيح وارد نمائيد
رمز عبور را فراموش کرده ام
ام بی نمایشگاه کسب و کار آنلاینmbay.irmbay.ir - ئذشغ.هق - صصص.ئذشغ.هق