سلام !
ورود
یا
ثبت نام
صفحه اصلیقوانین سایتراهنما

نمایشگاه کسب و کار آنلاین

جستجو

فروشگاه ها

سازمان ها

کارخانه ها و مراکز تولیدی

شرکت ها و موسسات

برچسب ها
خودرو - گردشگری - کتاب - موفقیت - کسب و کار - کسب وکار - کار - کربوهیدرات - ایده - خوش بینی - سحرخیزی - حافظه - خاطرات قدیمی - ساعت کاری - خودرو ایرانی - نور موبایل - موسیقی - آهنگ غمگین - شکستن انگشت - قولنج انگشتان - افراد کسالت آور - مکان های دیدنی - کاهش وزن - تغذیه سالم - تخم مرغ - آگهی استخدام - سینما - ازدواج - سیستم ایمنی - تاریخ و تمدن - منچستر - جهانگردی - مغز - ویلیام شکسپیر - مکزیکوسیتی - اصفهان - بیل گیتس - رشد قد - اشتغال - سردرد - نان - فیلم فروشنده - سلامتی - رژیم - استخدام - رزومه - مهدي اخوان ثالث - لامبورگینی - موس - تلفن هوشمند ، - علم فیزیک - زندگینامه حافظ - زنجبیل - میگرن - مناظر دیدنی - تغذیه - ضد سرطان - مواد غذایی - کاهش حافظه - فراموشی - دهان‌شویه - کودکان - کم خونی - سرما خوردگی - محمد اقبال لاهوری - چین - سلامت بدن - آنتی اکسیدان - چای - قهوه - کافئین - صبحانه - آمنیوسنتز - نارضایتی افراد - نویسندگی - درمان ورم معده - تمشک - توت فرنگی - سیب - فیبر - کدو تنبل - لوبیا - نخود - برنامه‌ریزی - انرژی - برنامه غذایی - ذخیره انرژی - ریکاوری - میان وعده - وعده بعد از تمرین - اپلیکیشن موبایل - انسولین - پروتئین - چربی - قند - مواد قندی - آندره ژید - اضطراب - والدین - مسری - بابا طاهر همدانی - مدیریت زمان - مهارت - سرطان - کلسترول - مسمومیت - آب - چربی سوزی - رژیم آب - درمان خانگی - کالری - لیمو - لیمو شیرین - میوه - ویتامین سی - لامپ - استرالیا - انگیزه - بهره‌وری - هدف - استرس - غذا خوردن احساسی - رژیم غذایی - روزه - سم زدایی - گوارش - آبسه دندانی - دندان درد - آبسه - زکریای رازی - نوشیدنی - هات چاکلت - هات کاکائو - نویسندگان مشهور - ادبیات - نویسندگان معروف - سیتروئن - اعتماد به نفس - عزت نفس - افزایش قد - بلوغ - رشد - ژنتیک - قد - افسردگی - تشک هوشمند - فلامینگوها - گردش خون - قلب - سرخرگ - مویرگ - خواب - افزایش وزن - امگا۳ - پروبیوتیک - سلامت روحی - فولات - منیزیم - ویتامین B12 - ویتامین D - جاذبه - درد کمر - دیسک کمر - سیاتیک - میز وارونه - استخر - شنا - شیاف - عفونت - عفونت قارچی - قارچ - سفر - شهرهای جهان - کالری منفی - کرفس - رودکی - حیوانات - آفریقا - مناطق حفاظت شده - لباس سنتی - زنان ایرانی - آمینو اسید - رشد عضله - ساخت عضله - عضله سازی - پیاز - جایگزین - رزماری - ریحان - سدیم - سیر - فلفل - نمک - بی حوصلگی - هدفون - زبان بدن - کارفرما - مصاحبه - مازیچال - روستای ییلاقی - روستای مازیچال - دوران بارداری - تغذیه در دوران بارداری - شلیل - تمرین - سرگرمی - مفرح - ورزش - آسیب دیدگی - دو - دویدن - زانو - کفش - تفکیک - تفکیک عضلات - چربی شکم - شش تکه - شکم - شکم شش تکه - عضلات مرکزی - آزمایش - اسکن دگزا - تست - تست کالیپر پوست - تناسب اندام - شهمیرزاد - گردشگردی ایران - کویر سبز - تاریخ، مثنوی، شعر، جامی، هفت اورنگ، دشتی، لیلی و مجنون - پورشه پانامرا - خودرو لوکس - اسپرت - سدان - گوشی موبایل - آنتن دهی موبایل - بهترین آنتن دهی - جلوگیری از آسیب - درد - کمر - کمر درد - مصدومیت - زمان مناسب - ساعت - شب - صبح - ظهر - استخوان - پرتاب نیزه - عضله - مفصل - انیس الدوله - پنیر - حافظه بد - خاویار - خستگی - شیر - گوشت - آنتن هوشمند - برترین سلاح - تک تیرانداز - مسلسل - خیار - گوجه فرنگی - وعده غذایی - زیره - تقویت - زینک - سلامت - عوارض جانبی - مکمل - کازئین - وی - ساعات کاری - نامه‌ی توجیهی - CV - کم خوابی - کلاه هوشمند - تمرین مقاومتی - چراغ هوشمند - مصرف نمک - پاپ کورن - آنتی اکسیدان ها - دوش هوشمند - سنگ کلیه - صبحانه سالم - بازیگران هالیوود - سینمای جهان - سینمای هالیوود - چای سبز - بازاریابی - برندینگ - طراحی لوگو - لوگو - زندگینامه هگل - منبع - گیاه خواران - شیر دادن - نکات رژیمی - ساحل - بهترین سواحل دنیا - ریزش مو - مقابله با ریزش مو - بانداژ هوشمند - حسگر - احمد شاملو - پیشگیری از موخوره - تصور اشتباه - زندگی موفق - عشق - کبد چرب - بیماری نادر - روغن زیتون - تفلیس - شهر چشمه آب گرم - برند - طراحی برند - زندگینامه بقراط - کُره دایسون - بلوتوث - مغز انسان - رشد مژه - داروی خانگی - درمان موهای خشک - هوس غذایی - جهان - عجایب جهان - تفکر خلاقانه - نبوغ - هوش - کلیم کاشانی - سوخت و ساز بدن - چربی پهلوها - آب کردن چربی پهلوها - نشستن بیش از حد - پرکاری تیروئید - پولدار - درون گرایی - موفقیت مالی - واقعیت جهان - جهان پیکسلی - ذهن - دنیای وهمی - سرمایه‌گذاری - شهرهای دنیا - سوپ کلم - شیر سویا - درمان طبیعی - درد عضلانی - سلامت گردشگر - تازه عروس - مادر شوهر - رابطه و ازدواج - سبک زندگی - تجارت الکترونیک - اینترنت - کامپیوتر - پسورد - فراموش کردن پس ورد - نوشابه - گردو - روغن گردو - مو - کنترل ریزش مو - هتل - سنندج - دریاچه مارمیشو - موهای وز - بدل کاری - تام کروز - زیباترین آبشارهای جهان - آبشارهای جهان - زیباترین آبشارها - تغیر در زندگی - مقدار نیاز آب - آهن - آهن در بدن - شبانه روز - سرطان سینه - آرایش عروس - عروس - روز عروسی - آرایش - عطر - عطر زدن - ابرو - ابرو پرپشت - رژلب - لب - رژ - سماجت - سمج - موانع - مشکلات - موانع و مشکلات - رویا - تجسم رویا - آرزو - درس خواندن - مدرک دانشگاهی - دوری از گوشی - موبایل - رقابت کاری - رقابت - تعطیلات آخر هفته - تعطیلات کاری - هوش هیجانی - تجارت آنلاین - افزایش فروش - جذب مشتری - پتاسیم - پیاده روی - دوش گرفتن - آب سرد - پروین اعتصامی - رخشنده اعتصامی - عادت‌های مخرب - ثروت - عادات میلیونرها - هنر، تشعیر، آشنایی با تشعیر، تزهیب، نقاشی ایرانی - حقوق - دست‌مزد - شغل - رشد ناخن - پوست - شستشوی صورت - کلسیم - ویتامین دی - کرج - مکان های دیدنی کرج - زیبایی های کرج - استان البرز - جاده چالوس - تاریخ - وحشی بافقی - تحصیلات دانشگاهی - مطالعه کارآمد - موفقیت تحصیلی - آریو برزن - دیفیوزر - سشوار - موهای مجعد - بوی بد دهان - صائب تبریزی - کانورتیبل - مرسدس بنز - جهانگردی ، تفریح ، ترن هوایی - رشد فردی - زنان - مصرف هله هوله - پیلاتس - تکنیک - تمرینات - هنر تجسمی - آکنه - جای جوش - ماست - پوست میوه - منبع غذایی - ویتامین E - ایستگاه بین المللی فضا - ناسا - فناوری - مد و زیبایی - مژه - ناخن - زیبایی - شکنندگی - بیماری - ام اس - علائم - پیشگیری از سرطان - بسکتبال - بدنسازی - هنر، خوشنویسی، خطاطی، کالیگرافی، تایپوگرافی، نقاشیخط، حروف نگاری - کودکان، پزشکی، سلامت، تومور مغزی - مراکز خرید - مرکز خرید - پراگ - شکم صاف - OCD - وسواس عملی - وسواس فکری - آراستن مو - سریال اتفاقات عجیب - معرفی لپ تاپ ، - لپ تاپ دانشجویی - دیجیتال - علی معلم - جشنواره کن - کره - گردن درد - حفظ انگیزه - باشگاه - کلاس های گروهی - یادگیری - طبیعت گردی - مدو زیبایی - رنگ پوست - رنگ مو - آب هویج - آب گیلاس ترش - ورزشکاران - موز - آزادکار - فریلنسر - مذاکره - مشتری - نیروی کار - رشد ابرو - گوشی - ال جی - ویژگی های ال جی - روستا - هلند - غذا - شور - شکر - شکر سفید - شکر قهوه ای - درمان - هیدراتاسیون - نوشیدن مایعات - قرص ضد بارداری - سیستم عامل - لینوکس - LINUX GNU - LINUX - بافت مو - بافت فرانسوی - یک روز خوب - گرادینت لایه ای - لاک - شمال امریکا - شگفتی های طبیعت - امریکا - تمرکز - اپل - آیفون 7 - کنفرانس اپل - ایرانگردی - تالاب - رژیم غذایی سالم - جمشید مشایخی - سینمای ایران - کاردیو - انواع شیر - تصمیم‌گیری - تفکر انتقادی - سخنرانی - نگارش - کلاس یوگا - مشاغل - ربات - هوش مصنوعی - تکنولوژی های آینده - پل استر - جشنواره مرواید خلیج فارس - جزیره کیش - کراتین - نفخ شکم - سوپ خنک - راه‌اندازی کسب‌وکار - کارآفرین - وب - دانش و فناوری - شرکت برتر - تقویت حافظه - گیاه خواری - لیپوساکشن - سفرهای تابستانی - سفر به لندن - ایرلاین - گجت پوشیدنی - الکترونیکی - سامسونگ - آموزش - تدریس - کلاس درس - استعداد - رضایت شغلی - تغذیه نامناسب - پومودورو - تنبلی فکری - سوگیری‌های شناختی - تقویت انرژی - آثار هنری - حراج هنری - فرصت‌های شغلی - یادگیری زبان خارجی - تکنولوژی - ابداع اینترنت - وینت سرف - رابرت کان - زیورآلات - مربی - مشورت - کلیسا - معبد - زندگی بیهوده - وقت تلف کردن - نگاره های چهل ستون - بوم نقاشی صفویه - عالی قاپو - سیارات - فضا - فراخورشیدی - نجوم - بازار بورس - زندگی کارمندی - مصاحبه کاری - رزومه‌نویسی - ویژگی‌های رفتاری - خوشحالی - شادی - به خاطر سپردن - خودشناسی - مثبت‌اندیشی - آرامش - فشار کاری - اعتماد - فرهنگ سازمانی - علایق واقعی - مسیر زندگی - اعتماد به نفس کاذب - کارمند - ذهن قدرتمند - مثبت اندیشی - فرسودگی شغلی - دانش‌آموز - استوری کورپس - شغل ایده‌آل - پیاده‌روی - قدرت مغز - رمان - دیابت - قند خون - آلزایمر - زوال عقل - رهبران بزرگ - مدیریت - سلامتی در محل کار - کاهش اثرات نشستن مداوم - ویتامین - تربیت فرزند - مدیریت مالی خانواده - ازدواج های تلگرامی - تلگرام - از دست دادن حافظه - سریال شهرزاد - شهرزاد - تامس نیگل - فلسفه - درس بازاریابی - کتاب هری پاتر - پول - برتولت برشت - پزشکی - زعفران - اسپانیا - آبشار راین - کرمان - فرید سجادی حسینی - اصغر فرهادی - مربا - ژله - هک - هکر - Hack - Hacker - امنیت تلفن هوشمند - اپلیکیشن - آنتی ویروس - جذبه - شخصیت - کاریزما - فشارخون بالا - موفقیت شغلی - شبکه های اجتماعی - هندوستان - Memory - تسکین درد - ماساژ درمانی - کارآفرینی - تلاش - گزارش‌نویسی - آینده - علم - اتومبیل های خودران - فرانسه - تابستان - تبلیغات - بهترین شهر - پوشاک - پوما - کارافرینان تبریزی - ضعف بدن - بیهوش شدن - سنکوپ کردن - دریفت - اسپیکر - زندگی در فضا - آفتاب سوختگی - فضانوردی - زمانبندی - سبک رهبری - دورکاری - کار در خانه - روان‌شناسی - پروپوزال - دیدنی های جهان - هتل, هواپیما - صنعت هتلداری - لوازم سفر - نکات سفر - صنعت گردشگری - دوبی - امارات - شهر زیرزمینی - رنگ آسمان - آبی - فرودگاه - ژاپن - بهبود عملکرد - یوگا - قرص خواب - ملاتونین - اپرا وینفری - بتنی فرانکل - جسیکا سیمپسون - جنیفر آنیستون - جنیفر لوپز - زنان موفق - سارا جسیکا پارکر - مریل استریپ - معرفی افراد موفق - معرفی زنان موفق - کایرا سدویک - کریس جنر - گوئن استفانی - فواید میوه - برنزه - خواب, مطالب آرايشي - درمان آکنه - درمان اسکارآکنه - درمان جوش - درمان جوش صورت - راه از بین بردن جای جوش - روش هاي بر طرف كردن جاي جوش - روش هاي بر طرف كردن جوش هاي چركي - روش هاي برطرف كردن جوش - روش هاي درمان جوش - لیزر پوست - ماسک هاي ضد جوش - مطالب جالب درباره جوش - مطالب علمي درباه جوش - مطالب پزشكي - مطالب پزشكي درباره جوش - میکرودرم ابژو - همه چيز درباره جوش - روانشناسی - علل روانی دلواپسی - کاهش استرس - کاهش اضطراب - استرس, اعتماد به نفس, تقویت اعتماد به نفس, مطالب روانشناختی, مطالب مفید, کاهش استرس - اندام - پرورش اندام - بدن - ویتامین B6 - جراحي كاشت مو - دكتر محمد علي نيلفروش زاده - سوالات پزشكي - سوالات پيوند مو - كاشت مو - كاشت موي زنان - كاشت موي سر - كاشت موي مردان - كاشتن مو - پر شت كردن مو - پيوند مو - پيوند موي سر - ارتقاء اعتماد به نفس, اعتماد به نقس, افزایش اعتماد به نفس, سیمرغ - مدیران - احساس گناه - جام جم آنلاین - سه سوت - نه گفتن - دانشگاه - رشته های پول ساز - ایسنا - بیان احساسات - حسرت در زندگی - جراحی زیبایی - عمل بینی - مجله نسل امروز - هزینه جراحی بینی - خبرگزاری برنا - دروغ - كارمند - محل‌ كار - سود - وام گرفتن - بازنده - بهانه - جلب توجه رئیس - ملاک های ارزیابی - راه های سریع پولدار شدن - پولدار شدن - عدم موفقیت - درآمد - ثروتمند - کلید - دکتر علی شریعتی - فروش - فاطمه طریقت منفرد - رستوران - سرمایه گذاری - افراد مشهور - انگلیسی - دنیای تکنولوژی - ویروس های مخفی رایانه - پاکسازی - ترس - فوبیا - ازدواج دانشجویی - دانشجو - نکات - تغییر در زندگی - روش - عادت ها - حسادت - فرزندان - گام بلند - راز و رمز - کلید طلایی - کارلوس اسلیم - زندگی - رنگ مد - هفته های مد - مد - پیرسینگ بدن - پاشنه بلند - مراقبت های زیبایی - تغییر - پوشش - خانم ها - کیف - راز زیبایی - برق لب - ریمل - اسپری - لاک ناخن - جعبه - ابزار - باران - اثر - آرایش ثابت - پرایمر - ضدآفتاب - چشم - مدل چشم - رژ گونه - رنگ - آرایش دائمی - پوست چرب - کایلی جنر - کرم BB - کرم CC - راهکار - خط چشم - خط چشم بالدار - میکاپ - اصلاح ابرو - چین و چروک - نکات زیبایی - سیاهی اطراف چشم - کانسیلر - خط لب - ریمل های رنگی - نکات آرایشی - لبخند - عکس - راز آرایش - هوای گرم - آرایش طبیعی - آرایش رمانتیک - آرایش فریبنده - خواب خوب - خواب مناسب - لنز - عادت آرایشی - اکستنشن - پاک کننده - آرایش خانگی - لوازم آرایش - خرید - فوت و فن - تعطیلات - مژه مصنوعی - برس ریمل - میز آرایشی - ریمل بلند کننده - ریمل ضخیم کننده - ریمل فر کننده - منافذ باز - بازاریابی تلفنی - جذابتر شدن - افراد جذاب - شکست - برند سازی - روش عطر زدن - آرایش ساده - آرایش سریع - پنکیک - سایه چشم - کرم پودر - مرطوب کننده - باکتری - نظافت - التهاب - بوی پا - تعریق - قرمزی پوست - مراقبت از پوست - مراقبت از مو - اپلیکاتور - اسفنج آرایشی - فونداسیون - قلم موی آرایشی - آرایش لب - رژ لب - آرایش صورت - موچین - قلم مو - پودر ابرو - لایه بردار - آرایش ابرو - اکلیل - اکلیل آرایشی - اکلیل بدن - آرایش چشم - گونه - خط چشم نامرئی - سرمه - رنگ چشم - محصولات زیبایی - بدون آرایش - رژ لب اطلسی - رژ لب براق - رژ لب مات - لک - لکه - مواد آرایشی - سادگی - شکل ابرو - شکل صورت - مداد ابرو - کانتور - کانتورینگ - هایلایت - اکستنشن مژه - روغن بادام - پاک کردن آرایش - پاکسازی پوست - دستمال کاغذی - روغن نارگیل - مو قرمز - آلرژی - حساسیت - حمام - میز توالت - نگهداری - ته رنگ پوست - آرایش بهاره - آرایش کم - بهار - خردسال - دختران - کودک - شست و شو - کلاژن - منافذ پوست - فرمژه - لوازم - جوش - پوست روشن - چشم خمار - کک و مک - آوکادو - روغن - زیتون - سریع - عجله - فر - فر مژه - پلک - ترفند - عینک - نکته - بیش از حد - تاریخ انقضا - تعویض - اهمیت - مردان - راهنمایی - غبغب - بهداشت - بوتاکس - پروتاکس - ضد پیری - پودر صورت - آرایشگر - سالن زیبایی - کورک - موی خشک - بلوند - آرایش چشم غلیظ - رژ لب قرمز - مژه ها - لایه برداری - پاییز - آکنه اسکراب - شامپو کرم - برنزه کننده - کرم ضد آفتاب - بودجه - پروژه - شکست پروژه ها - مدیریت پروژه - مدیریت استرس - مقابله با استرس - کمال گرایی - معایب کمال گرایی - اشکالات رایج در رزومه - نحوه نگارش رزومه - تیپ های شخصیتی - مدل ۵ عاملی شخصیت - اهمیت زمان - برنامه ریزی - بهره وری - زمان - عادات شخصی - استارتاپ - ترس از شکست - راز موفقیت - هدفگذاری
۷ گام برای توسعه‌ محصول جدید
111 بازدید
سه شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۵
اندازه قلم :
نمایشگاه کسب و کار آنلاین
توسعه محصول جدید، فعالیتی است که توسط شرکت‌ها برای معرفی محصولات جدید‌تر به بازار انجام می‌شود. همیشه در هر کسب‌وکاری برای پاسخ‌گویی به نیازها، وجود محصولات جدید لازم است. ممکن است محصول امروزی شما از تکنولوژی‌های قدیمی استفاده کند در حالی‌که شما به دنبال بخش‌های جدیدی در بازار هستید یا اینکه می‌خواهید بخش‌هایی از یک محصول را در محصول دیگری استفاده کنید. در چنین مواردی توسعه یک محصول جدید، راهکاری کارآمد برای شرکت است. ۷ مرحله برای توسعه‌ محصول جدید وجود دارد که در ادامه توضیح داده می‌شوند.

تولید ایده‌

در این مرحله شما کاملا درگیر پیدا کردن ایده برای تولید یک محصول جدید هستید. یک شرکت باید قادر باشد ایده‌های زیادی تولید کند تا در نهایت این ایده‌ی مناسب ارزش دنبال کردن را داشته باشد. مهمترین منابع برای تولید ایده‌های جدید، منابع داخلی شرکت، مشتری‌ها، رقیبان، توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان هستند. بر اساس یک مطالعه انجام شده، چیزی در حدود ۵۵ درصد ایده‌های محصولات جدید از منابع درون شرکت نشأت می‌گیرند. شرکت‌هایی مانند ۳M و تویوتا برنامه‌های تشویقیِ ویژه‌ای برای نوآوری برگزار می‌کنند یا اینکه کارمندان‌شان با ایده‌های تازه‌ای که بتوان روی آنها کار کرد، دست به نوآوری می‌زنند.

تقریبا ایده‌ی ۲۸ درصد از محصولات جدید با مشاهده کردن و شنیدن حرف‌های مشتریان شکل می‌گیرند. حتی خود مشتریان دست به تولید محصول جدید می‌زنند. شرکت‌ها می‌توانند با پیدا کردن این محصولات جدید و وارد کردن آنها به بازار، سود زیادی نصیب خود کنند. مثل شرکت پیلس‌بری که از مسابقه‌ی آشپزی سالانه‌اش برای محصولات جدید ایده می‌گیرد. یکی از چهار کیک این شرکت و دستور پخت بسیاری از محصولات دیگر به طور مستقیم از دستور پخت برنده‌های مسابقات آشپزی گرفته شده است.


غربال‌گری ایده‌ها



 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین




گام دوم در توسعه محصول جدید، غربال کردن ایده‌هاست. هدف از تولید ایده این بود که تعداد بسیار زیادی ایده‌های مختلف داشته باشیم. در این مرحله هدف این است، ایده‌هایی را که واقعا ارزش دنبال کردن دارند، پیدا کنیم. شرکت‌های مختلف از روش‌های متفاوتی برای این کار بهره می‌برند که استفاده از کمیته‌های بررسی محصولات تا تحقیقات بازار را شامل می‌شود. در این مرحله می‌توان فهرستی تهیه کرد که بر اساس آن به ایده‌های مختلف، با توجه به عواملی که باعث موفقیت یک محصول در بازار می‌شوند، به طور نسبی درجه‌ی اهمیت داده شود. یا مدیران می‌توانند با توجه به اینکه توانمندی ایده‌ها چقدر با توانایی‌ها و تجربه‌ی شرکت هم‌خوان هستند آنها را رتبه‌بندی کنند. در نهایت، مدیریت می‌تواند با توجه به توانایی‌های شرکت، دید کلی نسبت به شرکت به دست آورد که منجر به تولید موفقیت‌آمیز محصول شود.

توسعه‌ی مفهوم و آزمایش



 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین




سومین مرحله در تولید محصول جدید، توسعه‌ی مفهوم و آزمایش است. یک ایده‌ی جذاب باید به صورت مفهومی توسعه پیدا کرده و آزمایش شود. برخلاف ایده‌ی تولید که بر اساس آن شرکت می‌تواند شرایط بازاریابی خودش را بسنجد، مفهوم یک محصول، نمونه‌ای از ایده با جزئیات کامل است که می‌تواند مورد استفاده‌ی مشتریان قرار گیرد. همچنین مفهوم یک محصول با تصویر محصول که فهم مشتریان از یک محصول موجود یا بالقوه است، تفاوت دارد. زمانی که مفاهیم شکل می‌گیرند، لازم است به شکلی فیزیکی یا نمادین توسط مشتریان آزمایش شوند. برای آزمایش برخی مفاهیم، یک واژه یا تصویر کافیست، با این حال آزمایش فیزیکی می‌تواند میزان اعتماد به آزمایش مفهوم‌ را افزایش دهد. پس از اینکه مفهوم‌ به مشتریان نشان داده شد، از آنها خواسته می‌شود به مجموعه‌ای از سؤال‌ها پاسخ دهند. این سؤال‌ها به شرکت کمک می‌کنند تا ببینند کدام مفهوم‌ بیشترین درخواست را داشته است. شرکت می‌تواند با توجه به نتایج به دست آمده برآورد کند، که چقدر این محصولات جدید توانایی فروش دارند.

توسعه‌ی استراتژی بازاریابی

مرحله‌ی بعدی برای توسعه محصول جدید، تعیین استراتژی بازاریابی است. تعیین استراتژی از سه بخش تشکیل شده است. در بخش اول، هدف بازار، جایگاه برنامه‌ریزی شده برای محصول در بازار، فروش، سهم بازار و سود مورد نظر در چند سال اول مشخص می‌شود. بخش دوم مواردی چون قیمت برنامه‌ریزی شده برای محصول، توزیع و بودجه بازاریابی برای سال اول را مشخص می‌کند. سومین بخش از استراتژی بازاریابی، فروش برنامه‌ریزی شده‌ی طولانی مدت، سود هدف‌گذاری شده و استراتژی‌های آمیزه بازاریابی را مشخص می‌کند.
تحلیل کسب‌وکار: پس از مشخص شدن استراتژی بازایابی توسط مدیریت، تحلیل کسب‌وکار می‌تواند جذابیت اهداف مشخص شده را تعیین کند. تحلیل کسب‌و‌کار شامل بررسی فروش پیش‌بینی شده، پیش‌بینی هزینه‌ها و سود است تا مشخص شود که، آیا محصول می‌تواند انتظارات شرکت را برآورده کند. اگر قادر به انجام این کار بود، محصول می‌تواند وارد مراحل بعدی این فرآیند شود.

توسعه محصول جدید

در این مرحله واحد تحقیق و توسعه (R&D) یا واحد مهندسی توسعه مفهوم، محصول را تبدیل به یک محصول واقعی می‌کند. این مرحله نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد و نشان می‌دهد که آیا ایده‌ی انتخاب شده توانایی تبدیل شدن به یک محصول واقعی را دارد یا که نه. ابتدا واحد تحقیق و توسعه نمونه‌ای از محصول را می‌سازد تا مشتریان را راضی و هیجان‌زده کند. این کار در مدت زمان کوتاهی و با توجه به هزینه‌های پیش‌بینی شده انجام می‌گیرد. زمانی که نمونه‌ها آماده شدند باید آنها را آزمایش کرد. آزمایش‌های عملکردی هم در آزمایشگاه و هم در شرایط میدانی انجام می‌شوند تا مشخص شود آیا محصول ایمنی و اثربخشی لازم را دارد یا خیر.


آزمایش بازاریابی



 
نمایشگاه کسب و کار آنلاین



اگر محصول آزمایش‌های عملکردی را با موفقیت پشت سر بگذارد، مرحله‌ی بعد آزمایش بازاریابی است. مرحله‌ای که در آن محصول و برنامه‌ی بازاریابی به شکلی واقع‌بینانه‌تر تشریح شده‌اند. آزمون بازاریابی این فرصت را به بازاریاب‌ها می‌دهد تا پیش از رونمایی از محصول، شرایط بازار را بررسی کنند. چگونگی آزمایش بازاریابی بسته به نوع محصول، می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است هزینه‌های آزمایش بازاریابی بسیار زیاد باشد و از طرف دیگر با این کار فرصت را در اختیار رقبا قرار دهد که از روی محصول شما کپی‌برداری کنند یا حتی با کارشکنی در آزمایش‌ها باعث شوند بازاریاب‌ها به نتایج اشتباهی دست پیدا کنند. بنابراین ممکن است مدیریت تصمیم بگیرد از این مرحله عبور کند و مستقیم به مرحله بعد برود.

تجاری‌سازی

گام آخر برای توسعه محصول جدید، تجاری‌سازی است. معرفی محصول به بازار با هزینه‌های زیادی در ساخت، تبلیغات و ترویج همراه خواهد بود. این شرکت است که باید تصمیم بگیرد محصول را در چه زمانی (چه فصلی) و در چه محدوده‌ای (محلی، ملی یا بین‌المللی) رونمایی کند. این مسائل به توانایی شرکت در ریسک‌پذیری و دسترسی آن به شبکه‌ی توزیع بستگی دارد.

امروزه برای سرعت بخشیدن به بازار، بسیاری از شرکت‌ها از این رویکرد برای توسعه استفاده کرده و تلاش‌ می‌کنند روش‌های سریع‌تر، انعطاف‌پذیرتر و هم‌زمان‌تر برای توسعه پیدا کنند. با این رویکرد بخش‌های مختلف شرکت در کنار هم کار می‌کنند و با انجام هم‌زمان مراحل توسعه‌ی محصول، در زمان صرفه‌جویی شده و اثربخشی را نیز افزایش می‌دهند.
منبع : وبسایت چطور
پاپیوندستگاه عکاسی 360 درجهارس استارطراحی وب سایت
می خواهید عضو شوید؟
لطفاً نام کاربری و رمز عبور را به صورت صحيح وارد نمائيد
عضو هستید؟
لطفاً نام کاربری و رمز عبور را به صورت صحيح وارد نمائيد
رمز عبور را فراموش کرده ام
ام بی نمایشگاه کسب و کار آنلاینmbay.irmbay.ir - ئذشغ.هق - صصص.ئذشغ.هق